Patch 10.2.0 Übersicht

Zone: Smaragdgrüner Traum

Ein besonderer Samen, der von Tyrande gepflanzt wurde, ist zu einem neuen Weltenbaum herangewachsen und steht kurz davor, nach Azeroth überzutreten. Fyrakk und seine Truppen, darunter auch seine neuen Verbündeten, die Druiden der Flamme, machen sich auf zu den Wurzeln des Weltenbaums. Dabei setzen sie die Bewohner des Traums in Brand, während sie versuchen, sich einen Weg in den Smaragdgrünen Traum zu bahnen. Sie wollen das Herz des Weltenbaums mit Feuer erfüllen, um es auf diese Weise in ein Medium zu verwandeln, das in ganz Azeroth ewige Flammen verbreitet.

  • es scheint, dass wir wichtige Charaktere wie z.B. Cenarius in der neuen Zone treffen
  • die Zone ist etwas größer als die Ebenen von Ohn’ahra
  • Bewohner des Traums: Wächter, Dryaden, Druiden, der grüne Drachenschwarm und Runenbären
  • es gibt einige Feuerland-Invasoren (Angreifer) und es wird eine umfangreiche Geschichte darüber geben, was mit den Primalisten passiert, während sie sich ihren Weg nach innen bahnen
  • es gibt Tempel, Steinstatuen und Siedlungen, die nicht so sind, wie auf unserer sterblichen Ebene
  • man betritt das Gebiet der Traumwächter und findet uralte Tempel und Dinge, die sie benutzen, um die Träume zu verwalten
  • es gibt eine Grenze um die Zone herum, die den Spieler am Rand sanft in die ml3-Zone zurückbringt
  • stelle als Spieler sicher, dass du dich in dem Raum befindest, den die Traumwächter dir gestatten, damit du ihnen helfen kannst
  • die Zone ist groß genug, dass ihr nicht einmal merkt, falls ihr aus Versehen in die falschen Bereiche stolpert

Verzauberung des Träumers – Outdoor Set

Schlachtzug: AMIRDRASSIL

HOFFNUNG DES TRAUMS

Was wir wissen:

  • 9 Bosse
  • Fyrakk Endboss
  • Legendary 2H Axt bei Fyrakk (Fyr’alath, the Dream Render)
    • (Paladin, Todesritter, Krieger)
  • 3 Flügel im Schlachtzug
    • Grüner/unberührter Flügel
    • Zerstörter Flügel – Endboss Feuerlord
    • Fyrakk
  • Ein Boss beinhaltet Drachenreiten
  • Fyrakk Kampf ist auf der Spitze Amirdrassil’s
  • Fyrakk droppt besondere Beute
    • Ein Feuer-Eulen Reittier – 1. nicht Drache der dynamischen (Drachenreiten) reiten bekommt (Mythisch)
    • Der Zeit voraus (HC Erfolg) bringt Fyrakk Manuskript mit Schattenflamme aussehen
    • Chance auf Manuskript für Fyrakk ohne Schattenflamme

Schlachtzugsbrowser hat 4 Flügel

  • Das Erwachen der Inkarnation
    • “Smolderon startet einen Angriff auf den Smaragdtraum. Wenn er nicht gestoppt wird, werden seine Truppen alles auf ihrem Weg verbrennen.”
  • Das Viridianische Geflecht
    • “Nymue säubert Außenseiter des Traums, um ihr Reich zu schützen. Doch genau dorthin müssen sich die Champions wagen, um Amirdrassil zu retten.”
  • Geschmolzener Überfall
    • “Larodar, der von der Flamme verdreht wurde, versucht, den Traum in Feuer zu verwandeln. Wenn er Erfolg hat, wird alles in Asche verwandelt.”
  • Das Schicksal von Amirdrassil
    • “Fyrakk hat das Herz von Amirdrassil erreicht und droht, es mit Schattenflamme zu verderben.”

Klassen Tier Sets

Death Knight

Blood

(2) Set Bonus: Consuming a Bone Shield charge has a chance to cause your next Heart Strike to apply Ashen Decay, reducing damage dealt to you by 10% and increasing your damage dealt to afflicted targets by 20% for 8 seconds.

(4) Set Bonus: Soulreaper’s execute damage and Abomination Limb’s damage applies Ashen Decay to enemy targets, and Heart Strike and Blood Boil’s direct damage extends Ashen Decay by 1 second.

Frost

(2) Set Bonus: Chill Streak’s range is increased by 4 yds and can bounce off of you. Each time Chill Streak bounces off an enemy your damage is increased by 4% for 10 seconds, stacking up to 5 times.

(4) Set Bonus: Chill Streak can bounce 2 additional times and each time it bounces, you have a 40% chance to gain a Rune, reduce Chill Streak cooldown by 5 seconds, or reduce the cooldown of Empower Rune Weapon by 10 seconds.

Unholy

(2) Set Bonus: Set Bonus: Apocalypse summons an additional Magus of the Dead. Your Magus of the Dead Shadow Bolt now fires a volley of Shadow Bolt’s at up to 4 nearby enemies.

(4) Set Bonus: Set Bonus: Each Rune you spend increases the duration of your active Magus’ by 0.5 seconds and your Magus will now also cast Amplify Damage, increasing the damage you deal by 5% for 10 seconds.

Demon Hunter

Havoc

(2) Set Bonus: Each slash of Blade Dance has a 50% chance to Throw Glaive an enemy for 35% damage.

(4) Set Bonus: Throw Glaive reduces the remaining cooldown of The Hunt by 0.4 seconds, and The Hunt’s damage over time effect lasts 4 seconds longer.

Vengeance

(2) Set Bonus: Sigil of Flame’s periodic damage has a chance to flare up, shattering an additional Soul Fragment from a target and dealing additional damage. Each 40 Fury you spend reduces its cooldown by 1 second.

(4) Set Bonus: When you attack a target afflicted by Sigil of Flame, your damage and healing are increased by 2% and your maximum health is increased by 2% for 8 seconds, stacking up to 5.

Druid

Balance

(2) Set Bonus: When Eclipse ends or when you enter combat, enter a Dreamstate, reducing the cast time of your next 2 Starfires or Wraths by 40% and increasing their damage by 60%.

(4) Set Bonus: Starsurge or Starfall increase your current Eclipse’s Arcane or Nature damage bonus by an additional 3%, up to 15%.

Feral

(2) Set Bonus: Feral Frenzy grants Smoldering Frenzy, increasing all damage you deal by 20% for 8 seconds.

(4) Set Bonus: Feral Frenzy’s cooldown is reduced by 15 seconds. During Smoldering Frenzy, enemies burn for 10% of damage you deal as Fire over 10 seconds.

Guardian

(2) Set Bonus: 20% of your damage and healing and 100% of the armor you gain during Rage of the Sleeper fuel the growth of Dream Thorns, which wreath you in their protection after Rage of the Sleeper expires, absorbing 10% of damage dealt to you while the thorns remain.

(4) Set Bonus: Each 40 Rage you spend while Rage of the Sleeper is active extends its duration by 1 second, up to 5. Your Dream Thorns become Blazing Thorns, causing damage absorbed to be reflected at the attacker.

Restoration

(2) Set Bonus: You and your Grove Guardian’s Nourishes now heal 2 additional allies within 40 yds at 40% effectiveness.

(4) Set Bonus: Clearcasting now causes your Regrowth to also cast Nourish onto a nearby injured ally at 200% effectiveness, preferring those with your heal over time effects.

Evoker

Augmentation

(2) Set Bonus: Every third Prescience lasts 100% longer.

(4) Set Bonus: Casting Prescience enhances your next Eruption with smaller fissures for each Prescience you have active, each dealing 110% SP damage and extending Ebon Might by 0.2 seconds.

Devastation

(2) Set Bonus: While Dragonrage is active you gain Emerald Trance every 6 seconds, increasing your damage done by 5.0%, stacking up to 5 times.

(4) Set Bonus: When Dragonrage ends, Emerald Trance persists for 5 seconds per stack and grants you Essence Burst every 5 seconds.

Preservation

(2) Set Bonus: Empower spells cast Living Flame at enemies or allies struck at 40% effectiveness.

(4) Set Bonus: Living Flame has a chance to apply Echo at 100% effectiveness on allies healed, or a nearby ally who doesn’t already have Echo.

Hunter

Beast Mastery

(2) Set Bonus: Bestial Wrath summons a Dire Beast for 15 seconds.

(4) Set Bonus: Dire Beasts now obey your Kill Command and can gain Beast Cleave.

Marksmanship

(2) Set Bonus: Rapid Fire launches a Volley at the target for 2 seconds.

(4) Set Bonus: Legacy of the Windrunner now gives Volley a 15% chance to fire Wind Arrows at targets when dealing damage.

Survival

(2) Set Bonus: Fury of the Eagle increases you and your pet’s critical strike chance by 15% and critical damage dealt by 15% for 12 seconds.

(4) Set Bonus: Fury of the Eagle throws a free Wildfire Bomb at your current target at 100% effectiveness, generates 1 charge of Wildfire Bomb, and increases the damage Wildfire Bomb deals to your primary target by 40% for 12 seconds.

Paladin

Holy

(2) Set Bonus: When Glimmer of Light dissipates or is refreshed, it creates a Holy Reverberation on its target to heal an ally or damage an enemy for over 8 seconds. Multiple Holy Reverberations may overlap, up to 3 times.

(4) Set Bonus: The cooldown of Daybreak is reduced by 15 seconds.

Retribution

(2) Set Bonus: Expurgation lasts an additional 4 seconds and deals 50% increased damage. Casting Judgment or Divine Toll on a target with Expurgation causes Wrathful Sanction, dealing Holy damage to the target and resonating 20% of the Holy damage up to 4 nearby enemies.

(4) Set Bonus: Wrathful Sanction grants you Echoes of Wrath, causing your next Templar’s Verdict and Divine Storm to deal damage a second time at 50% effectiveness. This effect does not consume Judgment.

Protection

(2) Set Bonus: Judgment grants a stack of Sanctification, increasing your armor by 1% per stack. Upon reaching 10 stacks, your next cast of Consecration is empowered, increasing its damage and healing by 200% and its radius by 30%. Sanctification’s stacks are reset when your empowered Consecration ends.

(4) Set Bonus: While you are within an empowered Consecration, your abilities have a chance to deal 20% bonus damage or healing as Fire.

Mage

Arcane

(2) Set Bonus: Consuming Clearcasting increases spell damage by 2% for 15 seconds, stacking up to 10%.

(4) Set Bonus: After consuming Clearcasting 6 times, your next Arcane Missiles deals 75% increased damage and fires at up to enemies near your target.

Fire

(2) Set Bonus: When Pyroblast and Flamestrike critically strike you gain Searing Rage, increasing your critical strike damage by 3% for 12 seconds, stacking up to 15%.

(4) Set Bonus: Activating Combustion increases the critical strike damage bonus of Searing Rage by 100% for 12 seconds.

Frost

(2) Set Bonus: Glacial Spike damage increased by 10% and it explodes when it Shatters a frozen target, dealing 20% of its damage dealt to nearby enemies. Deals reduced damage beyond 8 targets.

(4) Set Bonus: Casting Glacial Spike has a 40% chance to trigger Brain Freeze.

Monk

Brewmaster

(2) Set Bonus: Breath of Fire deals 20% bonus damage as Shadowflame and causes you to heal for 50% of all Fire damage dealt.

(4) Set Bonus: Your attacks against targets afflicted by Breath of Fire have a chance to deal 5% extra damage as Shadowflame, and each Celestial Brew also grants a Stagger absorb equal to the amount of Shadowflame damage you have dealt, causing damage delayed by Stagger to instead be prevented.

Mistweaver

(2) Set Bonus: Renewing Mist and its jumps apply Chi Harmony, increasing its targets healing taken from you by 50% for 8 seconds.

(4) Set Bonus: 15% of all healing you do to targets with Chi Harmony is stored and then dispersed evenly among your allies with Renewing Mist when Chi Harmony fades or is refreshed.

Windwalker

(2) Set Bonus: Melee attacks have a chance to make your next Spinning Crane Kick free. Free Spinning Crane Kicks grant Ebontoes, increasing the damage of your next Blackout Kick by 100%.

(4) Set Bonus: Ebontoes empowered Blackout Kicks reduce the cooldown of Fists of Fury, Rising Sun Kick, Strike of the Windlord and Whirling Dragon Punch by 1 second.

Priest

Discipline

(2) Set Bonus: Smite and Penance damage increased by 20% and Smite extends the duration of an active Atonement by 2 seconds.

(4) Set Bonus: Smite has a 100% chance to cast an additional time during Shadow Covenant, dealing Shadow damage.

Holy

(2) Set Bonus: Holy Word: Serenity applies 14 seconds of Renew to its target. Holy Word: Sanctify applies 5 seconds of Renew to allies it heals.

(4) Set Bonus: Renew’s healing has a chance to cause your next Holy Word: Sanctify or Holy Word: Serenity to not consume a charge when cast and cost 50% less Mana, stacking up to 2 times.

Shadow

(2) Set Bonus: Shadow Word: Death triggers 2 additional times at 50% effectiveness. Triggers again 1 additional time at 50% effectiveness if Deathspeaker is active or your target is below 20% health.

(4) Set Bonus: Each time you take damage from Shadow Word: Death, gain a stack of Death’s Torment, increasing the initial damage of your next cast of Shadow Word: Pain by 250% or the damage of your next Shadow Crash by 50%, stacking up to 12 times.

Shaman

Elemental

(2) Set Bonus: Primordial Wave also casts an Elemental Blast at the target at 100% effectiveness, and grants you all three Elemental Blast bonus effects for 15.0 seconds.

(4) Set Bonus: For 10 seconds after using Primordial Wave, whenever you consume Lava Surge, your next Lightning Bolt or Chain Lightning is instant cast and deals 25% increased damage.

Enhancement

(2) Set Bonus: Primordial Wave summons a Lightning Feral Spirit that increases your Nature damage dealt by 20% for 15 seconds.

(4) Set Bonus: Summoning a Feral Spirit reduces the cooldown of Primordial Wave by 7.0 seconds.

Restoration

(2) Set Bonus: Chain Heal, Healing Surge, and Healing Wave mark their initial target with a Tidal Reservoir, causing them to receive 15% of all Riptide healing you deal for 10 seconds.

(4) Set Bonus: Riptide’s healing is increased by 15%. If Riptide is active on the same target as Tidal Reservoir, its heal over time effect has a 10% chance to create a new Riptide on a nearby ally.

Rogue

Assassination

(2) Set Bonus: Each 10 energy you spend grants Natureblight, granting 1% attack speed and 1% Nature damage for 6 seconds. Multiple instances of Natureblight may overlap, up to 15.

(4) Set Bonus: Envenom with Envenom active explodes, dealing Nature damage to all enemies within 8 yards. Deals reduced damage beyond 8 targets.

Outlaw

(2) Set Bonus: Sinister Strike has an additional 15% chance of striking an additional time.

(4) Set Bonus: Roll the Bones additionally refreshes a random Roll the Bones combat enhancement buff you currently posses for 40 seconds.

Subtlety

(2) Set Bonus: Using Eviscerate, Rupture, or Black Powder has a chance to summon a shadow clone to echo your finishing move for 50% additional Shadow damage.

(2) Set Bonus: Your shadow clones deal 10% increased damage with all attacks and grant you 2 combo points per clone when summoned.

Warlock

Affliction

(2) Set Bonus: Soul Rot deals 15% increased damage and lasts an additional 4 seconds.

(4) Set Bonus: Soul Rot causes your next 3 casts of Malefic Rapture within 12 seconds to deal 50% increased damage and extend the duration of your Agony, Corruption, Unstable Affliction, Haunt, Vile Taint and Phantom Singularity by 2 seconds.

Demonology

(2) Set Bonus: Demonbolt now applies a Doom Brand that explodes after 20 seconds, dealing (79% Spell Power) Shadow damage to nearby enemies. Demonbolt and Hand of Gul’dan reduce the duration of the primary target’s Doom Brand by 1 second.

(4) Set Bonus: Hand of Gul’dan damage increased by 15%. When Doom Brand explodes, you have a chance to summon a Doomfiend that blasts your target for (81% Spell Power) Shadow damage every 3 seconds for 15 seconds.

Destruction

(2) Set Bonus: Immolate damage increased by 20%. Immolate periodic damage has a chance to grant a charge of Dimensional Rift.

(4) Set Bonus: Dimensional Rift can now summon a powerful Flame Rift which fires 20 Searing Bolts that deal (25% of Spell Power) Fire damage to its target and an additional (10% of Spell Power) Fire damage over 10 seconds to nearby enemies.

Warrior

Arms

(2) Set Bonus: Rend damage increased by 30% and has a chance to trigger Sudden Death.

(4) Set Bonus: Sudden Death also causes your next Execute to cut deeply, causing the target to bleed for 50% of the damage of the Execute and triggers a Thunder Clap that deals 100% additional damage.

Fury

(2) Set Bonus: Odyn’s Fury deals 50% increased damage and causes your next 3 Bloodthirsts to deal 150% additional damage and have 100% increased critical strike chance against its primary target.

(4) Set Bonus: Bloodthirst critical strikes reduce the cooldown of Odyn’s Fury by 2.5 seconds.

Protection

(2) Set Bonus: Spending Rage has a chance to cause your next Shield Slam to consume your bleeds on a target, instantly dealing 100% of remaining damage and reducing the target’s damage dealt to you by 10% for 5 seconds.

(4) Set Bonus: When your bleeds are consumed on a target, their damage dealt to you is reduced by an additional 2% per bleed consumed, the cooldown of Thunder Clap is reset, and the cooldown of Thunderous Roar is reduced by 1 second.

Mythisch + Dungeons

Die Season 3 von Dragonflight bietet eine neue Auswahl an Dungeons, diese sind wie folgt:

  • Dämmerung des Ewigen – Galakronds Sturz
  • Dämmerung des Ewigen – Murozonds Erhebung
  • Kronsteinanwesen (BfA)
  • Finsterherzdickicht (Legion)
  • Die Rabenwehr (Legion)
  • Der immergrüne Flor (WoD)
  • Thron der Gezeiten (Cata)
  • Atal’Dazar (BfA)

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Ruhmstufen

  • ca. 20 Stufen der neuen Ruhmklasse: Die Traumwächter
  • vorerst keine Änderungen an vorherigen Ruhmklassen

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Neues öffentliches Event – Superblüte

  • Superblüten Events sind großflächige, variable Gemeinschaftsaufgaben, die an das Festmahl oder Aufgaben aus den Zaralekhöhlen erinnen
  • Superblüte: folge Fichtenkrone (Sprucecrown), einem uralten Ahnen und helfe ihm bei der Verbreitung der Knospen und indem du Feinde bekämpfst
  • Smaragd-Wut: Löse die Smaragd-Wut (Emerald Frenzy) aus, bei der ein Setzling erscheint und der Champion dazu aufgefordert wird Gegenstände zu sammeln
  • dies löst das nächste Event der Smaragd-Fülle (Emerald Bounty) aus
  • Smaragd-Fülle: dort testen die Verteidiger ihren grünen Daumen, indem sie einen Samen zum Wachsen anregen und eine Belohnung erhalten, sobald der Samen blüht
  • diese Events beinhalten auch kleine Regelverstöße der Norm, die die unbändige Energie des Smaragdgrünen Traums zeigen sollen
  • die größte Belohnung bekommt man, wenn man das Event das erste Mal absolviert
  • weitere Belohnungen laden zum Wiederholen ein, gut genug, um das Event mindestens 1x pro Woche machen zu wollen
  • wie oft diese Events stattfinden, ist noch nicht klar, aber ähnlich oft wie bei den bisherigen Events
  • Feedback früherer Events fließt weiterhin in diese Neuerungen ein
  • die aktuellen Traumsprung-Events werden (vorerst) weiterhin stattfinden

Allgemeine große Änderungen

Mit Patch 10.2 wird Blizzard viele allgemeine Sachen groß verändern, hier eine Liste mit den uns bekannten Änderungen.

  • Bruchstücke der Welplinge, Drachen, Wyrm & Aspekte werden entfernt!
  • Schattenflammenwappen der Welplinge, Drachen, Wyrm & Aspekte kommen in den Charakterreiter Abzeichen
  • Falls ihr am Cap seid für die Schattenflammenwappen, bekommt ihr das niedrigere Wappen (z.B. anstatt Aspekt -> Wyrm)
  • Heroische & Mythisch 0 Dungeons zählen für die wöchentliche Kammer
  • Zeitwanderungsdungeons zählen für die wöchentliche Kammer, aber die Beute in der Kammer ist aus den Season Dungeons, nicht die Zeitwanderungsdungeon
  • Der Belebungskatalysator wird ab der ersten Woche zur Verfügung stehen & bekommt dann alle 2 Wochen eine Aufladung
  • Normales Fliegen, mit normalen Flugreittieren kommt mit Patch 10.2, dafür müsst ihr wieder einen Pfadfinder Erfolg abschließen, wie auch in vorigen Erweiterungen

Reittiere

Wie immer gibt es mit einem neuen Patch auch neue Reittiere. Hier gibt es wieder viele, die wir aus den Daten ziehen können, doch nicht alle müssen unbedingt kommen. Bei manchen Reittieren kann es sein, dass sie nur für NPC’S eingeführt wurden, deshalb machen wir es in 2 separate Kategorien, einfach draufklicken, dann öffnet es sich.

Feuer-Eule (besitzt dynamisches Reiten)

Quelle: Fyrakk mythisch Beute

Traumsäbler Reittiere

Quelle: unbekannt

Dämonen-Bikes

Quelle: unbekannt

Katzen-Raptor

Quelle: unbekannt

Skarabäus Reittiere

Quelle: unbekannt

PvP – Änderungen

PvP Gladiator & Elite Sets

Drachenreiten

Barrierefreiheit & Einstellungen

Mit Patch 10.2 überarbeiten Blizzard die Steuerung für das dynamische Reiten (Drachenreiten), um mehr Barrierefreiheit einzubauen, aber auch mehr Optionen zu haben.

Ihr könnt nun um einiges einfacher mit der Tastatur fliegen und habt viele neue Einstellungen um es auch euren Geschmack anzupassen.

Das ist das neue Options-Menü für das dynamische Reiten (Drachenreiten):

  • Motions Sickness (Alt):
    • Hier könnt ihr einstellen, dass ihr weniger Effekte beim Benutzen von Fähigkeiten während des Fliegens bekommt, die Motion Sickness auslösen können
  • Speed Effects (Alt):
    • Hier könnt ihr einstellen, ob ihr die Effekte haben wollt, die ausgelöst werden, umso schneller ihr seid.
  • Pitch Control (Neu):
    • Hier schaltet ihr generell an oder aus, ob ihr mit den Tasten W & S beim dynamischen Fliegen nach oben oder unten steuern wollt.
      Mit den weiteren Einstellungen bei diesem Reiter, könnt ihr die Steuerung invertieren, sprich, dass die Tasten jeweils andersherum agieren.
  • Debounce Pitch Input (Neu):
    • Hier schaltet ihr ein, dass, wenn ihr mit der Taste W oder S landet, direkt weiter nach vorne oder hinten lauft oder dass ihr die jeweilige Taste erneut drücken müsst, für weitere Bewegung nach dem Landen.
  • Keyboard Pitch Control (Neu):
    • Passt die Geschwindigkeit an, mit der die Kamera euch verfolgt, wenn ihr W oder S benutzt.
  • Min/Max Pitch/Turn Speed (Neu):
    • Hier habt ihr 4 separate Einstellungen, wie träge oder schnell euere Tastaturbefehle beim Rauf oder runter beziehungsweise links oder rechts Eingabe umgesetzt werden soll.

Neue Glyphen & Fähigkeiten

Mit Patch 10.2 bekommen wir 8 neue Drachenreiterglyphen und 3 neue Fähigkeiten. Ebenfalls bekommen wir ein neues Drachenreittier und das erste Reittier mit dynamischem Reiten (Drachenreiten) welches kein Drachenreittier ist.

  • erhöhte Fluggeschwindigkeit um bis zu 830%
  • zu bekommen über die Quest: Smaragdgrünes Willkommen (Emerald Welcome)


Außerdem erwarten uns auch wieder komplette Transmogrifikationen und auch der Netherdrache, der im Handelsposten zur Verfügung stand, kann nun bearbeitet werden.

Neuer Drache – Flourishing Whimsydrake

Neue Fähigkeiten:

  • Zweiter Wind
    • Greift auf ungenutzte Reserven zu und generiert sofort 1 Elan (Max. 3 Aufladungen)
  • Erholung des Winds
    • Nach Aktivierung von “Flugstopp” erlebt ihr einen kurzen Moment der Schwerelosigkeit, wenn 4 Sek, lang die Effekte der Gravitation verringert sind.
  • Schnelles Kratzen
    • “Bodenkratzer” kann nun auftreten wenn “Nervenkitzel der Lüfte” aktiv ist.

Grottendrache der Netherschwingen

Der Grottendrache der Netherschwingen, der im Handelsposten verfügbar war, kann nun beim Drachenpodium im Aussehen geändert werden.

Habt ihr ihn nicht im Handelsposten gekauft? Keine Sorge, er kommt durch eine Quest im Smaragdgrünen Traum!

Fyrakk – Schattenflamme & Glühend

  • Der Zeit voraus (HC Erfolg) bringt Fyrakk Manuskript mit Schattenflamme aussehen
  • Chance auf Manuskript für Fyrakk ohne Schattenflamme

Gladiation Drachenreittier Season 3

Kleinere Änderungen

Mikromenüleiste

Der Bearbeitungsmodus wird mit Patch 10.2 auch weiter aktualisiert, ihr könnt bereits das Mikromenü vergrößern, doch bald könnt ihr es auch verkleinern. Das Auge für Suche nach Gruppe/Mitglieder ist nun auch verkleinerbar.

Klassen UI

Seit Dragonflight bearbeitet Blizzard das UI und bringt es auf einen modernen Stand der Dinge, dabei wurden auch schon zahlreiche Änderungen bei Klassen gemacht, wie z.B. die Ressourcen von Todesrittern.

Nun bekommen einige Klassen den Hintergrund von manchen Ressourcen aufgewertet, dies geschieht bei folgenden Klassen:

  • Dämonenjäger
  • Gleichgewichtsdruiden
  • Braumeister Mönche
  • Schattenpriester
  • Elementar Schamanen

Hier sind die aktualisierten Hintergründe:

Mit Patch 10.2 passt Blizzard seinen alten Dragonflight Content an, sodass nach dem leveln Spieler es wesentlich einfacher haben am Endgame teilzunehmen.

Folgende Events und Quest werden dabei angepasst:

  • Drachenfluchfestung
  • Wilde Jagd
  • Fyrakks Angriff
  • Forscher unter Feuer
  • Zeitrisse
  • Traumportale

Dabei wird es so sein, dass wiederholbare Events oder auch Worldquest, Entdecker-Ausrüstung fallen lassen werden und wöchentliche Kisten, Beutel (epische) und Belohnungen, Abenteurer-Ausrüstung fallen lassen.

Mit Patch 10.2 ist es nun möglich, die epischen Währungen von Zeitrissen (Verzerrte Zeitkapsel 50g) und Traumsprüngen (Traumsprungkokon 75g) zu verkaufen.

Spekulatives

Dungeon mit K.I. Spieler

Das erste Mal das Blizzard uns mit der K.I. zur Unterstützung zusammengebracht hat, war beim Schlachtfeld K.I.nderspiel. Dort kämpfen wir gegen 15 K.I. gesteuerte Spieler. Danach wurde auf der neuen Anfangs-Insel – Insel der Verbannten am Ende einen Dungeon, den man mit echten Spielern oder mit der K.I. bestreiten kann.

Seitdem fordern Spieler K.I. für den Schlachtzugbrowser, damit dies ein echter Story-Mode wird oder aber für Dungeons, damit man auch zu unchristlichen Uhrzeiten oder aber auch ohne Druck durch andere Mitspieler, für die man eventuell zu langsam ist, entspannt eine Dungeon machen kann.
Nun sieht es so aus, als ob daran Blizzard arbeitet K.I. für Dungeons zu ermöglichen, wie folgende Einträge zeigen.

Im neuesten Build von Patch 10.2 hat Keybordturn 2 tolle neue Rückentransmog gefunden. Eine Nagastatue in einer Blase, die in einer Muschel ist. Bekommen wir doch noch Naga im nächsten Patch?
Denkt daran, das ist Datamining und wir haben keine Quelle dazu, das heißt, es könnte auch für zukünftige Patches oder Erweiterungen sein.

Konzept-Art für Patch 10.2